screentime-pl Używanie urządzeń ekranowychPoniższy kwestionariusz dotyczy używania urządzeń ekranowych w Państwa rodzinie. Kwestionariusz składa się z trzech części: w pierwszej pytamy o Panią/Pana, w drugiej — o Państwa dziecko, a w trzeciej (opcjonalnej) o drugiego opiekuna dziecka. Wypełnienie kwestionariusza zajmie kilka minut.Proszę zastanowić się, jakich urządzeń ekranowych używał_a Pan/Pani w ciągu ostatnich dwóch tygodni i do jakich aktywności. 1. Proszę zaznaczyć urządzenia ekranowe, których Pan/Pani używał_a:telewizorlaptopkomputer stacjonarnysmartfontabletkonsola do gierinne2. Proszę zaznaczyć, ile godzin lub minut używał_a Pan/Pani urządzeń ekranowych dla każdej z poniższych aktywności w ciągu typowego dnia roboczego: 2a. pracawcaledo 15 minut16-30 minut31 minut do 1 godziny1.5 do 2 godzin2.5 do 4 godzin5 do 8 godzin9 lub więcej godzin 2b. rozrywkawcaledo 15 minut16-30 minut31 minut do 1 godziny1.5 do 2 godzin2.5 do 4 godzin5 do 8 godzin9 lub więcej godzin 2c. granie w grywcaledo 15 minut16-30 minut31 minut do 1 godziny1.5 do 2 godzin2.5 do 4 godzin5 do 8 godzin9 lub więcej godzin 2d. zakupy przez internetwcaledo 15 minut16-30 minut31 minut do 1 godziny1.5 do 2 godzin2.5 do 4 godzin5 do 8 godzin9 lub więcej godzin 2e. uczenie sięwcaledo 15 minut16-30 minut31 minut do 1 godziny1.5 do 2 godzin2.5 do 4 godzin5 do 8 godzin9 lub więcej godzin 2f. komunikowanie sięwcaledo 15 minut16-30 minut31 minut do 1 godziny1.5 do 2 godzin2.5 do 4 godzin5 do 8 godzin9 lub więcej godzin 2g. innewcaledo 15 minut16-30 minut31 minut do 1 godziny1.5 do 2 godzin2.5 do 4 godzin5 do 8 godzin9 lub więcej godzin3. Proszę zaznaczyć, ile godzin lub minut używał_a Pan/Pani urządzeń ekranowych dla każdej z poniższych aktywności w ciągu typowego dnia wolnego: 3a. pracawcaledo 15 minut16-30 minut31 minut do 1 godziny1.5 do 2 godzin2.5 do 4 godzin5 do 8 godzin9 lub więcej godzin 3b. rozrywkawcaledo 15 minut16-30 minut31 minut do 1 godziny1.5 do 2 godzin2.5 do 4 godzin5 do 8 godzin9 lub więcej godzin 3c. granie w grywcaledo 15 minut16-30 minut31 minut do 1 godziny1.5 do 2 godzin2.5 do 4 godzin5 do 8 godzin9 lub więcej godzin 3d. zakupy przez internetwcaledo 15 minut16-30 minut31 minut do 1 godziny1.5 do 2 godzin2.5 do 4 godzin5 do 8 godzin9 lub więcej godzin 3e. uczenie sięwcaledo 15 minut16-30 minut31 minut do 1 godziny1.5 do 2 godzin2.5 do 4 godzin5 do 8 godzin9 lub więcej godzin 3f. komunikowanie sięwcaledo 15 minut16-30 minut31 minut do 1 godziny1.5 do 2 godzin2.5 do 4 godzin5 do 8 godzin9 lub więcej godzin 3g. innewcaledo 15 minut16-30 minut31 minut do 1 godziny1.5 do 2 godzin2.5 do 4 godzin5 do 8 godzin9 lub więcej godzin 4. Ile czasu łącznie (w godzinach i minutach) spędza Pan/Pani, używając urządzeń ekranowych w ciągu typowego dnia roboczego?godz. : min. 5. Ile czasu łącznie (w godzinach i minutach) spędza Pan/Pani, używając urządzeń ekranowych w ciągu typowego dnia wolnego?godz. : min.Proszę zastanowić się, jakich urządzeń ekranowych używało Pana/Pani dziecko i w jakie aktywności wspólnie z dzieckiem angażował_a się Pan/Pani (przy ich użyciu) w ciągu ostatnich dwóch tygodni. 6. Proszę zaznaczyć te urządzenia ekranowe, których używało Pana/Pani dziecko:telewizorlaptopkomputer stacjonarnysmartfontabletkonsola do gierinne7. Proszę zaznaczyć, ile godzin lub minut dziecko używało urządzeń ekranowych dla każdej z poniższych aktywności w ciągu typowego dnia roboczego: 7a. oglądanie programów edukacyjnych dla dzieciwcaledo 15 minut16-30 minut31 minut do 1 godziny1.5 do 2 godzin2.5 do 4 godzin5 do 8 godzin9 lub więcej godzin 7b. rozrywkawcaledo 15 minut16-30 minut31 minut do 1 godziny1.5 do 2 godzin2.5 do 4 godzin5 do 8 godzin9 lub więcej godzin 7c. granie w grywcaledo 15 minut16-30 minut31 minut do 1 godziny1.5 do 2 godzin2.5 do 4 godzin5 do 8 godzin9 lub więcej godzin 7d. uczenie sięwcaledo 15 minut16-30 minut31 minut do 1 godziny1.5 do 2 godzin2.5 do 4 godzin5 do 8 godzin9 lub więcej godzin 7e. komunikowanie sięwcaledo 15 minut16-30 minut31 minut do 1 godziny1.5 do 2 godzin2.5 do 4 godzin5 do 8 godzin9 lub więcej godzin 7f. innewcaledo 15 minut16-30 minut31 minut do 1 godziny1.5 do 2 godzin2.5 do 4 godzin5 do 8 godzin9 lub więcej godzin8. Proszę zaznaczyć, ile godzin lub minut dziecko używało urządzeń ekranowych dla każdej z poniższych aktywności w ciągu typowego dnia wolnego: 8a. oglądanie programów edukacyjnych dla dzieciwcaledo 15 minut16-30 minut31 minut do 1 godziny1.5 do 2 godzin2.5 do 4 godzin5 do 8 godzin9 lub więcej godzin 8b. rozrywkawcaledo 15 minut16-30 minut31 minut do 1 godziny1.5 do 2 godzin2.5 do 4 godzin5 do 8 godzin9 lub więcej godzin 8c. granie w grywcaledo 15 minut16-30 minut31 minut do 1 godziny1.5 do 2 godzin2.5 do 4 godzin5 do 8 godzin9 lub więcej godzin 8d. uczenie sięwcaledo 15 minut16-30 minut31 minut do 1 godziny1.5 do 2 godzin2.5 do 4 godzin5 do 8 godzin9 lub więcej godzin 8e. komunikowanie sięwcaledo 15 minut16-30 minut31 minut do 1 godziny1.5 do 2 godzin2.5 do 4 godzin5 do 8 godzin9 lub więcej godzin 8f. innewcaledo 15 minut16-30 minut31 minut do 1 godziny1.5 do 2 godzin2.5 do 4 godzin5 do 8 godzin9 lub więcej godzin 9. Ile czasu (w godzinach i minutach) Pana/Pani dziecko spędza, używając urządzeń ekranowych w ciągu typowego dnia roboczego?godz. : min. 10. Ile z tego czasu (w godzinach i minutach) Pana/Pani dziecko spędza, używając ich razem z rodzicem (opiekunem)?godz. : min. 11. Ile czasu (w godzinach i minutach) Pana/Pani dziecko spędza, używając urządzeń ekranowych w ciągu typowego dnia wolnego?godz. : min. 12. Ile z tego czasu (w godzinach i minutach) Pana/Pani dziecko spędza, używając ich razem z rodzicem (opiekunem)?godz. : min.13. Proszę zaznaczyć, czy uważa Pan/Pani, że używanie urządzeń ekranowych jest korzystne lub szkodliwe dla rozwoju dziecka w następujących obszarach. 13a. liczenie i podstawowe operacje matematyczne (np. dodawanie, odejmowanie)bardzo korzystnekorzystneciężko stwierdzićszkodliwebardzo szkodliwe 13b. aktywność fizycznabardzo korzystnekorzystneciężko stwierdzićszkodliwebardzo szkodliwe 13c. zachowaniebardzo korzystnekorzystneciężko stwierdzićszkodliwebardzo szkodliwe 13d. kreatywnośćbardzo korzystnekorzystneciężko stwierdzićszkodliwebardzo szkodliwe 13e. czytaniebardzo korzystnekorzystneciężko stwierdzićszkodliwebardzo szkodliwe 13f. wytrwałośćbardzo korzystnekorzystneciężko stwierdzićszkodliwebardzo szkodliwe 13g. mówieniebardzo korzystnekorzystneciężko stwierdzićszkodliwebardzo szkodliwe 13h. komunikowanie siębardzo korzystnekorzystneciężko stwierdzićszkodliwebardzo szkodliwe 13i. przyswajanie wiedzybardzo korzystnekorzystneciężko stwierdzićszkodliwebardzo szkodliwe 13j. rozumienie innych ludzibardzo korzystnekorzystneciężko stwierdzićszkodliwebardzo szkodliwe 13k. senbardzo korzystnekorzystneciężko stwierdzićszkodliwebardzo szkodliwe 13l. inne (Proszę napisać, jaki obszar ma Pan/Pani na myśli) Jak według Pana/Pani korzystne lub szkodliwe jest używanie urządzeń ekranowych dla rozwoju tego obszaru?bardzo korzystnekorzystneciężko stwierdzićszkodliwe bardzo szkodliwe 14. Jeśli opiekuje się Pani/Pan dzieckiem wspólnie z drugą osobą (np. mężem, żoną) i ta osoba może poświęcić teraz kilka minut na udzielenie odpowiedzi na pytania dotyczące czasu spędzanego przez nią przed ekranem, proszę zaznaczyć TAK i przekazać jej to urządzenie. W przeciwnym razie proszę kliknąć DALEJ.TAK Po kliknięciu DALEJ zostaną Państwo przekierowani do pytań dotyczących mowy Państwa dziecka. Jeśli będzie trwało to zbyt długo, prosimy odświeżyć stronę.DalejReset 15. Kim jest Pan/Pani dla dziecka?mamatatababciadziadeknianianauczyciel(-ka)inna odpowiedźProszę zastanowić się, jakich urządzeń ekranowych używał_a Pan/Pani w ciągu ostatnich dwóch tygodni i do jakich aktywności. 16. Proszę zaznaczyć urządzenia ekranowe, których Pan/Pani używał_a:telewizorlaptopkomputer stacjonarnysmartfontabletkonsola do gierinne17. Proszę zaznaczyć, ile godzin lub minut używał_a Pan/Pani urządzeń ekranowych dla każdej z poniższych aktywności w ciągu typowego dnia roboczego: 17a. pracawcaledo 15 minut16-30 minut31 minut do 1 godziny1.5 do 2 godzin2.5 do 4 godzin5 do 8 godzin9 lub więcej godzin 17b. rozrywkawcaledo 15 minut16-30 minut31 minut do 1 godziny1.5 do 2 godzin2.5 do 4 godzin5 do 8 godzin9 lub więcej godzin 17c. granie w grywcaledo 15 minut16-30 minut31 minut do 1 godziny1.5 do 2 godzin2.5 do 4 godzin5 do 8 godzin9 lub więcej godzin 17d. zakupy przez internetwcaledo 15 minut16-30 minut31 minut do 1 godziny1.5 do 2 godzin2.5 do 4 godzin5 do 8 godzin9 lub więcej godzin 17e. uczenie sięwcaledo 15 minut16-30 minut31 minut do 1 godziny1.5 do 2 godzin2.5 do 4 godzin5 do 8 godzin9 lub więcej godzin 17f. komunikowanie sięwcaledo 15 minut16-30 minut31 minut do 1 godziny1.5 do 2 godzin2.5 do 4 godzin5 do 8 godzin9 lub więcej godzin 17g. innewcaledo 15 minut16-30 minut31 minut do 1 godziny1.5 do 2 godzin2.5 do 4 godzin5 do 8 godzin9 lub więcej godzin18. Proszę zaznaczyć, ile godzin lub minut używał_a Pan/Pani urządzeń ekranowych dla każdej z poniższych aktywności w ciągu typowego dnia wolnego: 18a. pracawcaledo 15 minut16-30 minut31 minut do 1 godziny1.5 do 2 godzin2.5 do 4 godzin5 do 8 godzin9 lub więcej godzin 18b. rozrywkawcaledo 15 minut16-30 minut31 minut do 1 godziny1.5 do 2 godzin2.5 do 4 godzin5 do 8 godzin9 lub więcej godzin 18c. granie w grywcaledo 15 minut16-30 minut31 minut do 1 godziny1.5 do 2 godzin2.5 do 4 godzin5 do 8 godzin9 lub więcej godzin 18d. zakupy przez internetwcaledo 15 minut16-30 minut31 minut do 1 godziny1.5 do 2 godzin2.5 do 4 godzin5 do 8 godzin9 lub więcej godzin 18e. uczenie sięwcaledo 15 minut16-30 minut31 minut do 1 godziny1.5 do 2 godzin2.5 do 4 godzin5 do 8 godzin9 lub więcej godzin 18f. komunikowanie sięwcaledo 15 minut16-30 minut31 minut do 1 godziny1.5 do 2 godzin2.5 do 4 godzin5 do 8 godzin9 lub więcej godzin 18g. innewcaledo 15 minut16-30 minut31 minut do 1 godziny1.5 do 2 godzin2.5 do 4 godzin5 do 8 godzin9 lub więcej godzin 19. Ile czasu łącznie (w godzinach i minutach) spędza Pan/Pani, używając urządzeń ekranowych w ciągu typowego dnia roboczego?godz. : min. 20. Ile czasu łącznie (w godzinach i minutach) spędza Pan/Pani, używając urządzeń ekranowych w ciągu typowego dnia wolnego?godz. : min.Dziękujemy!Po kliknięciu DALEJ zostaną Państwo przekierowani do pytań dotyczących mowy Państwa dziecka. Jeśli będzie trwało to zbyt długo, prosimy odświeżyć stronę.DalejReset